בעידן שלנו, השימוש בכרטיסי אשראי לצורך תשלומים עבור שירותים שונים הולך וגדל מיום ליום, כמו גם תודעת השירות לכלל הציבור שהולכת ונהיית חשובה יותר ויותר. יחד עם הרצון בהתייעלות ובמתן שירותים טובים, גופים רבים מעוניינים בצמצום הוצאות שמתבטאים בצמצום כוח אדם.
בדיוק לשם כך ישנן חברות אשר מעניקות שירותי גבייה טלפוניים עבור גופים פרטיים וציבוריים, עבור רשויות מקומיות, עבור חברת חשמל, עבור תאגידי מים, עבור רשות השידור, עבור חברות גז ועבור כל גוף, מוסד או עמותה אחרים שדורשים תשלומי חשבונות חודשיים או דו חודשיים, דוחות או חובות על ידי כרטיסי אשראי.
שירותי גבייה טלפוניים ניתנים במהלך 24 שעות ביממה במשך שבעה ימים בשבוע, כאשר התשלומים מתבצעים דרך הטלפון או דרך אתרי האינטרנט.
יתרונות השירות
עצם העובדה כי גופים שונים מעמידים את שירותי הגבייה באמצעות הטלפון או באמצעות גבייה באינטרנט, מייעלת את המערכת של גביית הכספים ומייעלת את השירות שניתן ללקוחות. הלקוח שמתבקש לשלם את החשבונות או את החובות, עסוק בטרדות היומיום האישיות שלו ולא מוצא זמן פנוי בכל עת על מנת לעשות זאת.
שירותי גבייה טלפוניים מאפשרים לו לשלם את החובות עד לתאריך מסוים במשך כל שעות היממה ובמהלך כל השבוע. הלקוח נענה באופן מיידי בזמן שנוח לו בלי צורך להמתין על הקו עד לקבלת שירות, מה שמעלה את שביעות רצונו והופך את השירות לנוח בהרבה.
בנוסף לשיפור באיכות השירות, שירותי גבייה טלפוניים מאפשרים לגופים השונים לחסוך בעלויות אשר כרוכות בהעסקה של נציגי שירות טלפוניים. במקום מענה טלפוני אנושי לעסקים שיינתן על ידי אדם שיגבה את התשלומים או את החובות בשעות נתונות בלבד במהלך היום, שירותי גבייה באמצעות הטלפון ניתנים כל הזמן וללא הגבלת שעות. השירות הטלפוני עולה פחות (בצורה משמעותית) מאשר תשלומי משכורות לעובדים נותני השירות, ולכן הוא משתלם מאוד לגופים אשר רוכשים אותו.
מי מעניק את שירותי הגבייה הטלפוניים?
שירותי גבייה טלפוניים ניתנים על ידי חברות שונות שמפעילות מוקדים טלפוניים מאוישים שנועדו לצורך קבלת תשלומי חובות, חשבונות חודשיים או דוחות. המוקדים הטלפוניים זמינים במשך 24 שעות ביממה.
דרך המוקדים הטלפוניים מתאפשר מענה קולי ממוחשב אשר פועל בטכנולוגיה מתקדמת מאוד שמפעילה מאות קווים נכנסים. המענה מאפשר את תשלומי החשבונות מבלי לשוחח עם נציג שירות ומבלי להמתין על קו הטלפון במשך כמה דקות. לקוחות יכולים לחייג למוקדי השירות מכל מקום ומכל מכשיר טלפון (מכשיר נייח או נייד).
כיצד מתבצע השירות?
מוקדי השירות אשר מעניקים שירותי גבייה דרך הטלפון מאפשרים חיוג למספר מסוים, שבדרך כלל הוא מספר חינם, על מנת שהלקוחות לא יצטרכו לשלם גם בעבור השיחה עצמה. כאשר הלקוחות מחייגים לאותם המספרים הם נענים על ידי משיבון ממוחשב אשר מנחה אותם באמצעות הוראות מדויקות לאורך כל הדרך עד לתשלום החשבון.
על הלקוחות להקיש על הספרות במכשיר הטלפון לצורך מתן מספר חשבונית, מספר כרטיס אשראי, תוקף הכרטיס, מספר תעודת זהות של המשלם, מספר טלפון במידה ויהיה צורך לחזור אל הלקוח ועוד כמה נתונים עד לתשלום הסופי. בתום תהליך התשלום, מתקבל מספר אסמכתא המוכיח כי תשלום החשבון אכן בוצע.
כאשר שירותי הגבייה ניתנים דרך האינטרנט (למשל באתרים שעובדים עם paypal) הלקוחות מגיעים לדף הבית של הגופים המסוימים ולוחצים על קישור לאפשרות תשלום. האתרים דורשים מהלקוחות למלא את השדות שכוללים מספר כרטיס אשראי, תוקף הכרטיס, מספר תעודת הזהות של משלם החשבון ועוד, כאשר לבסוף ניתן אישור התשלום.