טלמרקטינג הוא אחת משיטות המכירה של עסקים. טלמרקטינג היא שיטה שמתבצעת דרך הטלפון ומטרתה לשווק את העסק, להגדיל את מעגל הלקוחות ובסופו של דבר להגדיל את הרווחים. מהו טלמרקטינג מכירות וכיצד זה עובד? המאמר הבא בשבילכם.
מהו טלמרקטינג מכירות?
טלמרקטינג הוא שיטת שיווק שקיימת בעולם כבר עשרות שנים ומאפשרת לעסקים לשווק את עצמם. על ידי טלמרקטינג ניתן להגיע לקהל יעד רחב בזמן קצר ובעלויות נמוכות וכך ניתן להנות משיווק יעיל וחסכוני בזמן.
טלמרקטינג מכירות הוא שיטת שיווק המתבצעת דרך הטלפון. בשיטה זו המטרה היא לפנות ללקוחות פוטנציאליים על מנת להפוך אותם ללקוחות של העסק ולמכור להם את המוצר של העסק.
על מנת להצליח בטלמרקטינג מכירות יש להקים מוקד טלמרקטינג אפקטיבי. במוקד יישבו נציגי הטלמרקטינג ויבצעו שיחות לפי רשימות פנייה. רשימות הפנייה יכולות להגיע ממגוון מקורות ביניהם קמפיינים פרסומיים, מאגרי מידע שונים, איתור ברשת, מאגרי העסק ועוד.
מה החשיבות של טלמרקטינג מכירות?
כפי שציינו, טלמרקטינג מכירות הוא שיטת שיווק יעילה. בעבר, על מנת לשווק עסקים היה צורך בתקציבים שמנים ובקשרים לאנשי מפתח. פלטפורמות הפרסום העיקריות היו רדיו, מודעות בעיתון, פרסומות בטלוויזיה ושלטי חוצות שהתנוססו במקומות מרכזיים. העסקים הקטנים שלא יכלו להרשות לעצמם פרסום באמצעים אלה נאלצו להסתפק בשיווק מפה לאוזן.
שיטת טלמרקטינג, מאפשרת שיווק גם לעסקים הקטנים. על ידי טלמרקטינג מכירות כל עסק יוכל לפרסם את עצמו גם בלי תקציבים שמנים או קשרים מיוחדים.
מה המטרה של טלמרקטינג מכירות?
טלמרקטינג מכירות נועד לשווק את העסק, להגדיל את מעגל הלקוחות ולהגדיל את הרווחים. לטלמרקטינג מכירות יש מספר מטרות-
- צירת לידים מרשומות קרות – המטרה הקלאסית של שיחות טלמרקטינג מכירות והיא מיועד ליצור קשר עם אנשים שלא מכירים ולא התעניינו במוצר על מנת לעניין אותם במוצר ולנסות למכור להם אותו.
- טיפול בלידים – כאשר מפרסמים את העסק ומובילים אנשים להשאיר פרטים, הפרטים הללו נקראים לידים. כלומר, לידים הם פניות של לקוחות פוטנציאליים שהתעניינו במוצר או בעסק. נציגי הטלמרקטינג מקבלים את הפרטים הללו וחוזרים לאנשים אלה על מנת להפוך אותם ללקוחות ולמכור להם את המוצר.
- חידוש עסקאות – יש מקרים רבים בהם יש לחדש עסקה עם לקוחות קיימים, לדוגמא, חידוש מנוי לחדר הכושר או חידוש ביטוח וכדומה.
- סקרים- טלמרקטינג מכירות מסייע בנוסף בביצוע סקרים. הסקרים טובים על מנת שהחברה תוכל לקבל חוות דעת מהלקוחות, האם הם חושבים שיש מה לשפר וכיצד ניתן לעשות זאת, איך הם תופסים את המוצר ועוד.
- יצירת לידים מלקוחות עבר – החברות מחזיקות ברשומות של לקוחות ישנים. בשיחות טלמרקטינג מכירות, הנציגים מבצעים שיחות גם ללקוחות עבר על מנת להחזיר אותם ולהפוך אותם ללקוחות קיימים.
כיצד נבצע טלמרקטינג מכירות באופן יעיל?
על מנת לבנות מהלך חכם של טלמרקטינג מכירות יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים חשובים. ריכזנו לכם את האלמנטים הללו.
- הגדירו את המוצר
אחד הדברים הראשונים שיש לבצע לפני שמתחילים בטלמרקטינג מכירות הוא להגדיר מה המוצר שלכם. על מנת להגדיר את המוצר עליכם לחשוב מי הלקוחות שלכם, מה הצרכים של הלקוחות שלכם, כיצד המוצר שלכם נותן מענה על הצרכים הללו ומה מייחד אותו מול המוצרים של המתחרים שלכם. כל מוצר בא לפתור בעיה מסוימת לכן נסו להבין כיצד המוצר שלכם פותר את הבעיה של הלקוחות. כמו כן, העריכו את היתרונות של המוצר שלכם על פני המוצרים של המתחרים ונסו להבין למה כדאי ללקוח להשתמש במוצר שלכם. - תסריטי שיחה
שיחות טלמרקטינג מתנהלות על פי תסריטים מובנים וכתובים. לכן, חשוב מאוד להכין מבעוד מועד תסריטי שיחה מתאימים שיעבירו את הלקוחות בקלות יחסית לשלב המכירה. בתסריטים תכללו מידע על המוצר או השירות, תציגו את היתרונות הרלוונטיים לקהל הלקוחות שלהם, העריכו מה יכולות להיות ההתנגדויות של הלקוחות בשיחה וכיצד תוכלו להתגבר עליהן על מנת להמשיך ולהפוך את הלקוח הפוטנציאלי ללקוח קיים.
חשוב ללמד את הנציגים לזהות ולהתחבר לנקודות רגשיות אצל הלקוח על מנת ליצור איתו מכנה משותף. כמו כן יש להכין את הנציגים להתנגדויות שעלולות לעלות אצל הלקוח עם תשובות מוכנות מראש. כאשר הנציגים יהיו מוכנים לתרחישים השונים הלקוח ירגיש שהוא מדבר עם אדם מקצועי ויגרמו לו לתחושת אמון בעסק. ההתנגדויות של הלקוחות עולות מנקודות קבועות בדרך כלל ולכן ניתן להיערך אליהן. - רשומות של לקוחות
על מנת לנהל שיחות טלמרקטינג למכירות יש להכין מראש רשומות של לקוחות. קודם כל, חשוב להבין שקיים חוק ספאם שאוסר של שליחתו של חומר שיווקי ללקוח בניגוד לרצונו ועבירה על חוק זה עלולה לחשוף את העסק לתביעות.
לכן, על מנת לא לבצע עבירה על החוק יש להכין רשומות של לקוחות שמוכנים לקבל מידע שיווקי. לשם כך ניתן ליצור מועדון לקוחות, לגרום ללקוחות להירשם לאתר שלכם, לפנות ללקוחות עבר, לפנות ללקוחות שהתעניינו במוצר ושיסכימו לקבל מידע שיווקי בעתיד. - קביעת יעדים
אחד הדברים החשובים ביותר בעולם השיווק הוא לקבוע יעדים. כאשר קובעים יעדים ניתן לעקוב אחריהם ולהבין האם אנחנו ממלאים אחר היעדים או שיש להסיק מסקנות ולשנות את הדרך. חשוב מאוד להגדיר יעדים ספציפיים שיעזרו לכם להצליח בעסק וישמרו על הרווחיות שלו.
לאחר שתגדירו יעדים ותבנו תוכנית מתאימה, יש להגדיר תקופת ניסיון קצובה בזמן. בתקופת הניסיון תוכלו לבחון האם נהלי העבודה שלכם הובילו אתכם לממש את היעדים שהגדרתם על מנת שהטלמרקטינג לא יהפוך להוצאה מיותרת. אם הצלחתם ביעדים, מצוין המשיכו בדרך שלכם על מנת להמשיך ולממש יעדים נוספים. אם לא הצלחתם לממש את היעדים, נסו להבין כיצד הם יוכלו להתממש.
בעל עסק? חשוב שתכיר את שירותי טלמרקטינג מכירות. כיום יש לא מעט חברות מקצועיות המציעות שירותי טלמרקטינג מכירות לבעלי עסקים. כל מטרת השירותים הללו היא לענות על כל צורכי הלקוחות הקיימים וליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים. אנשי מקצוע בתחום יודעים בדיוק מה עליהם לעשות על מנת לסייע לעסקים רבים להגדיל משמעותית את המכירות. לא מעט בעלי עסקים בוחרים להיעזר בשירותי טלמרקטינג מכירות ומדווחים על עלייה משמעותית בסך כלל המכירות שלהם תוך זמן קצר. אז אם גם אתם מרגישים שבית העסק שלכם צריך דחיפה לשיפור מאזן המכירות או שאתם רוצים לשפר את מצב המכירות (על כף שהוא מצויין גם ללא השירות), שירותי טלמרקטינג מכירות הם התשובה עבורכם. בשורות הבאות נרחיב אודות השירותים השונים כך שתוכלו לקבל את התמונה המלאה ולהחליט בצורה מושכלת האם אתם משלבים את השירות בבית העסק שלכם.
הכירו את כל שירותי טלמרקטינג מכירות – כך תצליחו לשפר את כמות המכירות שלכם!
אז לפני שאתם מחליטים לשלב שירותי טלמרקטינג מכירות בבית העסק שלכם, חשוב שתכירו מקרוס את כלל השירותים המוצעים. ראשית, חשוב לדעת כי השירותים הללו מתייחסים גם ללקוחות קיימים וגם ללקוחות פוטנציאליים. שימור לקוחות קיימים הוא שלב חיוני בהצלחתו של כל בית עסק. בעזרת שירותי טלמרקטינג מכירות ניתן לעשות זאת ביעילות מרבית. ומה באשר ללקוחות פוטנציאליים? שירותי טלמרקטינג מכירות יוצרים קשר יזום ללקוחות בעלי פוטנציאל גבוה להתעניינות בשירות או במוצר שאתם מציעים למכירה. איך מגיעים ללקוחות פוטנציאליים שצפויים להתעניין השירות או במוצר שאתם מציעים? ישנן לא מעט דרכים. ריכזנו עבורכם את השיטות הטובות ביותר שמאפשרות לחברות טלמרקטינג מכירות להגיע לכל לקוח פוטנציאלי עבורכם.
איך מגיעים ללקוחות פוטנציאליים? הנה לכם כמה מהדרכים היעילות ביותר:
- יצירת לידים מרשימות קרות
אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע ללקוחות פוטנציאליים שעדיין לא עשו צעד וביצעו רכישה היא ליצור לידים מרשימות קרות. ליד הוא לקוח פוטנציאלי שהסכים להשאיר את פרטיו האישיים במטרה שיחזרו אליו עם פרטים. חשוב להדגיש כי מעבר להגדרה זו, ישנן עוד הגדרות רבות לליד חם (ההגדרה פתוחה בהתאם לצורכי בית העסק). במילים אחרות, ליד הוא לקוח פוטנציאלי שהסכים לעשות את הצעד הראשון, אך בחר שלא להתקדם לרכישת מוצר או שירות. חברת טלמרקטינג מכירות מקצועית יודעת לאתר את כל הלידים הללו וליצור איתם קשר במטרה לקדם את המכירה. הלידים החשבים ללקוחות חמים, כך שאחוזים גבוהים מהם אגן ישלימו את כל שלבי הרכישה לאחר שיחת מכירות מוצלחת של חברה מקצועית.
- איתור לקוחות שהתעניינו בעבר בתחום השירות או המוצר
שירותי טלמרקטינג מכירות מסייעים לבעלי עסקים לאתר לקוחות פוטנציאליים שהתעניינו בעבר בתחום השירות או המוצר. כיום יש מגוון מערכות מתקדמות שיכולות לבחון את תחומי העניין של קהל לקוחות פוטנציאלי, וכך להגיע להמונים שהתעניינו בעבר במוצרי בית העסק. שירות זה מאפשר לעסקים רבים להגדיל בצורה משמעותית את המכירות שלהם תוך זמן קצר. חשוב להדגיש כי ישנן שיטות רבות לאתר לקוחות שהתעניינו בעבר בתחום המוצר המוצע לבחירה, וחשוב לדעת לבחור נכון חברת טלמרקטינג מכירות מקצועית שמכירה את השיטות הטובות ביותר.
- יצירת רשימת תפוצה
אחד הדברים החשובים שכל בית עסק שרוצה להגדיל את מכירותיו חייב שיהיה לו הוא רשימת תפוצה. רשימת תפוצה היא רשימה של לקוחות המתעניינים בתחום השירותים או המוצרים השונים. בעזרת רשימת התפוצה ניתן לשמור על לקוחות פוטנציאליים ולחמם לידים קרים. חשוב להדגיש כי רשימת תפוצה כוללת אנשים רבים שבחרו להשאיר את הפרטים שלהם למעקב אחר מחירים, מבצעים ושלל עדכונים.
הפקת דו"ח מסודר הכולל את כל הפעילות היומית של החברה
חברת טלמרקטינג מכירות מקצועית מפיקה דו"ח מסודר לאחר כל פעילותיה. דו"ח יומי הכולל את כל השיחות שבוצעו כולל הקלטות שלהן, לקוחות פוטנציאליים חדשים, צירוף לידים חמים, שמירה על קשר עם לקוחות קבועים ועוד. בדו"ח המפורט יופיעו כל הפרטים החשובים שכל בעל עסק חייב להכיר בכדי לעקוב אחרי התקדמות מכירותיו. אז אם גם אתם רוצים להצליח להגדיל את מכירות בית העסק שלכם, חשוב להסתייע בחברת טלמרקטינג מכירות מקצועית שתדע להעניק לכם שירות מיטבי להתמודדות עם כל בעיה ולשיפור ניכר במכירות תוך זמן קצר.
לא כל חברת טלמרקטינג תדע להעניק לכם שירות מיטבי
מעבר לכלל השירותים שהוצגו מעלה, חברה מקצועית מעניקה ללקוחותיה גם שירותי סקר לחקר שוק מעמיק. חברות טלמרקטינג מכירות מקצועיות מעמידות לכל לקוח צוות מקצועי לענייני סקרי עומק. הסקרים הללו מסייעים לשפר באופן תמידי את כל פעילות החברה במטרה לשפר את קידום המכירות של בית העסק. רוצים להסתייע בחברת טלמרקטינג מכירות מקצועית המעניקה לכל לקוחותיה סל מלא הכולל את כל השירותים לקידום המכירות? חשוב לדעת לבחור נכון את החברה המקצועית ביותר. כיום יש לא מעט חברות טלמרקטינג מכירות שאינו מספיק מקצועיות ולא מעניקות את כלל השירותים הנדרשים להשגת תוצאות מיטביות. רוצים לדעת לבחור נכון את החברה המקצועית ביותר שתיניק לכם שירות מלא? חשוב שתמשיכו לקרוא את הפסקה הבאה.
כך תדעו לבחור נכון חברת טלמרקטינג מכירות
תחילה חשוב לדעת שלא כל חברת טלמרקטינג מכירות מציעה ללקוחותיה שירות מלא הכולל דרכים רבות לקידום מכירות בית העסק. לכן, אל לכם לבחור באופן שרירותי וללא כל בדיקה את חברת טלמרקטינג מכירות שלכם. איך תדעו לבחור נכון? בעזרת כמה צעדים פשוטים. ראשית, חשוב לקרוא כמה שיותר חוות דעת על שירותי החברה. שנית, חשוב לערוך השוואה בין השירותים שכלל החברות השונות מציעות. שלישית, חשוב לערוך השוואת מחירים במטרה לאתר את החברה האיכותית ביותר שקיבלה כמות גדולה של המלצות.
אולי יעניין אותך גם:
פתרונות מעולים ומותאמים לבעלי עסקים
שירותי טלמרקטינג מתקדמים עם פצרונות ייעודים
שירותי ניהול יומנים למרפאות