עסקים רבים קמים ונופלים בישראל מדי שנה בשל מגון רחב של סיבות: החל מהרצון להתפתח כלכלית ומקצועית – סיבות בסיסיות להקמת עסק, ועד לסיבות להתפרקות של בית עסק: בין אם בשל ניהול לא נכון, פשיטת רגל, מעבר לתחום אחר, מכירת העסק ועוד.
על מנת להבטיח את המשך הקיום של העסק כל מנהל יודע כי עליו לערוך פעולות שיווק בסיסיות במגוון רחב של תחומים ואפיקים. בין אפיקי השיווק החיוניים ביותר להצלחתו של כל בית עסק נמצא אפיק המכירות הטלפוניות.
מכירות טלפוניות ידועות בתור אלמנט חיוני בכל בית עסק המאפשר לעסק לנשום ולפתח קשרי לקוחות מתקדמים. באמצעות המכירות הטלפוניות יכול בית העסק לשמור על התפתחות מתמדת ופנייה מתחדשת לסקטורים שונים בכל פעם. על ידי הגדרה נכונה של קהל היעד ופילוח חכם של האוכלוסייה ניתן להשתמש במערך המכירות הטלפוניות להגברת איכות השירות ולהגדלת נתח קהל הלקוחות הפוטנציאלי.
הגדלת היקף הלקוחות
חברות גדולות מחזיקות במערך שירות לקוחות ומכירות טלפוניות קבוע הפונה בכל חודש לסקטור שונה שנאסף והוגדר על ידי האסטרטגים של החברה. באמצעות הפנייה החכמה ותסריט שיחה מתוכנן מראש יכולים אנשי המכירות המקצועיים ביותר להגדיל את היקף הלקוחות הקיימים והקבועים של החברה באופן מתמשך ומדי חודש בחודשו. טלמרקטינג או מכירות טלפוניות הינו תחום שהולך ונעשה יותר ויותר פופולארי, כמו גם יותר ויותר גדול ומשמעותי עבור החברה.
ניתן לערוך שיווק ומכירות בטלפון על פי חלוקה מראש של האוכלוסייה וביצוע פילוח חכם או לחילופין לבצע מכירות טלפוניות ללא פילוח בשיטת הכמויות הגדולות.
מערך המכירות הטלפוניות הינו למעשה בין השיטות היעילות והמוצלחות להעלות את כמות הלקוחות הקבועים ולו בשל ההתמדה והפנייה למעגל עצום כל כך של לקוחות פוטנציאליים בתוך זמן קצר כל כך. ידוע כי שיטה זו הינה בין המשתלמות ביותר לחברות, שה – ROI (החזר השקעה) עבורן בשיטת המכירות הטלפוניות הינו מהגבוהים.
גדולתן של השיחות הטלפוניות
הגדולה של המכירות הטלפוניות הינה למעשה באפשרות של אדם לפנות אל אדם זר אליו לחלוטין, אדם שהוא אינו יודע כיצד נראות פניו, מה הם התחביבים שלו ומה הוא אוכל לארוחת הערב אולם הוא מעוניין להציע לו הצעה שמתאימה לצרכיו באופן ייחודי. האינטימיות שנוצרת בשיחות טלפון אלו הינה ייחודית לאנשי מכירות המקצועיים בתחומם – שיכולים לפנות אל לקוחות פוטנציאליים זרים ולקרב אותם אליהם.
שיחות מכירה טלפוניות מתאפיינות בטקטיקות מכירה ייחודיות המוכרות לאנשי המכירות המנוסים. למכירות בטלפון יש באופן ספציפי שיטות שייחודיות לאפיק זה ולכן חשוב להעסיק אנשי מכירות מיומנים. מיקור חוץ של השירות הינו בין האפשרויות היעילות והמקצועיות ביותר שיכול כל ארגון לאפשר לעצמו.
החברות המנוסות בתחום המכירות הטלפוניות מעמידות לרשות ארגונים ועסקים רבים ברחבי הארץ מוקדנים וצוותים מקצועיים האמונים על שיטות מכירה למיניהן.
שירותי מוקד חיצוניים
חברות אלו מציעות שירותי מוקדנים מקצועיים, אנשי מכירות טלפוניות בעלי ידע רב שנים וכשרון טבעי למכירה. על ידי הכנת תסריט מכירה מותאם מראש והובלת הלקוח אל המכירה ניתן להגיע לתוצאות מרשימות בתוך פרק זמן קצר ביותר, בהגדרה ברורה של היעדים והתקציב המיועד להשקעה בתחום המכירות הטלפוניות.
החברות המעמידות שירותי מוקד טלפוניים הינן בעלות ניסיון רב במכירות דרך הטלפון ולכן יעילות יותר משכירת שירותיהם של אנשי מכירות חסרי ניסיון או בעלי ניסיון מועט שנים.
ישנן טקטיקות ואסטרטגיות שונות ומגוונות לשיטות מכירה, לא מעט קורסים ייעודיים שכל מטרתם היא הכשרה למכירות טלפוניות, ייעוד אנשי מכירות לשיחות טלפון בתחום מסוים והכנות של אנשי מקצוע המומחים לתחום.