SEO בחו"ל, או תהליך של אופטימיזציה למנועי חיפוש, חשוב לבעלי עסקים ישראלים שמעוניינים להרחיב את טווח ההגעה שלהם ברחבי העולם, אבל מהססים או מעכבים את התחלת הפרויקט בשל אמונה במיתוסים שגויים רבים שנוגעים לשיטות קידום אתרים בחו"ל, ואופן היישום של התהליך בשווקים בינלאומיים.
ובכן, מטרת מאמר זה היא להפריך את המיתוסים הללו ולהמחיש את הפוטנציאל של קידום אתרים יעיל, כשהוא מתבצע במקצועיות על ידי מומחי קידום אתרים.
אבל ראשית בואו נבין רגע למה קידום אתרים בחו"ל כל כך מבלבל
ישנן מספר סיבות:
- בעלי עסקים ישראלים רבים אינם בקיאים בהנחיות גוגל למנהלי אתרים ואינם מבינים את האופן שבו הסורים של גוגל מוסיפים אתרים לאינדקס ומדרגים תוכן בינלאומי.
- ההנחיות משתנות בין מנועי החיפוש, כגון Bing, Yandex, Baidu וגוגל.
- ההנחיות משתנות עם הזמן, כך שקשה לעמוד בקצב השינויים ולהתאים את האסטרטגיה.
- קשה ליישם שיטות עבודה מומלצות באתר, מכיוון שחשוב להבין את ההיבטים הטכניים והאסטרטגיים הרבים שעשויים להתנגש עם הצרכים העסקיים וסדר העדיפויות הנכון, מה שמקשה על בעלי עסקים לבדוק ולהבין מה עובד הכי טוב לקידום האתרים שלהם.
מיתוסים נפוצים על קידום אתרים בחו"ל
אז בואו נבחן כמה מיתוסים נפוצים על קידום אתרים בינלאומי, ונסביר את העובדות האמיתיות שמאחוריהם, וכמה כלים לקידום אתרים, כדי להבין איך התהליך עובד במציאות:
קידום אתרים מבוסס על אסטרטגיה אחת שמתאימה לכולם
בעלי עסקים רבים מאמינים שאסטרטגיות קידום אתרים בינלאומיות ישימות באופן אוניברסלי, ללא קשר לשוק היעד.
אלא שהנחה שגויה זו מתעלמת מחשיבות ניואנסים תרבותיים, הבדלי שפות והעדפות של מנועי חיפוש מקומיים. התאמת תוכן לקהל המקומי חיונית להצלחה בקידום אתרים בינלאומי.
אפשר להשיג תוצאות מיידיות
זוהי תפיסה שגויה נוספת שמופצת על ידי מקדמי אתרים שמשתמשים בשיטות קידום אתרים בכובע שחור (כלומר, בשיטות שאינן אתיות). הנקודה שחשוב להפנים היא שאי אפשר, בשום מצב, להשיג תוצאות מידיות מתהליך קידום אתרים אורגני (כלומר, טבעי, שמתבצע באמצעות שימוש במילות מפתח וקישורים).
גם כשמבצעים קידום אתרים באנגלית למודעות ממומנות, לא תמיד התוצאות תהיינה מידיות וחשוב להבין שקידום אתרים מקצועי מבוסס על אסטרטגיה ארוכת טווח, במיוחד בשווקים חדשים שבהם בניית אמון והכרה בחברות ובמותגים חדשים לוקחת זמן.
כדי לבצע קידום אתרים בחו"ל, מספיק לתרגם את האתר מעברית לשפת היעד
לא. תרגום פשוט של תוכן אתר בעברית לשפה אחרת לא יעבוד במדינת היעד ולא ישיג את התוצאות המבוקשות, מכיוון שלוקליזציה אמיתית כוללת הבנה ושילוב של מילות מפתח מקומיות, התייחסות למנהגים תרבותיים ולהתנהגויות גולשים.
גוגל שולטת בכל מקום
חשוב להבין איך לעבוד עם מנועי חיפוש מקומיים כדי לבצע אופטימיזציה מקצועית לאתר שלכם בחו"ל, במיוחד אם המטרה שלכם היא לשווק את המוצרים או השירותים שלכם עם תהליך מקצועי של קידום אתרי מכירות.
סיפורי הצלחה של עסקים ישראלים שהשיגו פריצה משמעותית למדינות בחו"ל
עכשיו, שהפרכנו את המיתוסים המיותרים על קידום אתרים בינלאומי, בואו נבחן את המקרים של שתי חברות שהשיגו הצלחה עסקית משמעותית בחו"ל עם קידום אתרים מקצועי ואתי:
תענוגות גורמה בצרפת
רקע עסקי
חברת מזון גורמה מישראל, המתמחה בייצור ושיווק חטיפים אורגניים, שמה לה למטרה לחדור לשוק הצרפתי עם קו המוצרים שלה.
אסטרטגיית SEO
התוכן באתר החדש הותאם לקהל הצרפתי בהיבט תרבותי והבנת העדפות הגולשים, תוך התמקדות במזון טבעי וחוויות גורמה, בהתאמה להעדפות התזונה של הצרפתים, בתהליך מקצועי וממוקד של קידום אתרים בחו"ל.
התוצאה
בתוך שנה, החברה הישראלית השיגה עלייה של 150% בתעבורת האינטרנט באתר הצרפתי, לצד עלייה של 100% במכירות המקוונות. המותג שלהם גם זכה לאזכורים בולטים במספר אתרים צרפתים גדולים, ובמגזים קולינריים מובילים.
פתרונות טכנולוגיים ביפן
רקע עסקי
חברת סטארט-אפ טכנולוגי בישראל פיתחה מערכת חדשנית לאוטומציה ביתית, ומנכ"ל החברה פנה לסוכנות גדולה בארץ שמתמחה בתהליכי בנייה וקידום אתרים בינלאומיים, עם בקשה להתחיל תהליך שיאפשר לחברה להתרחב לשוק היפני.
אסטרטגיית SEO
צוות סוכנות קידום האתרים כלל אנשי מקצוע רב תחומיים, שבקיאים בזיהוי התחומים הדיגיטליים הייחודיים ביפן, התנהגות הצרכנים, והתמחות ב-SEO בשוק האסייתי. ההתמקדות הייתה ביצירת תוכן המדגיש את האופי הטכנולוגי של הצרכנים היפנים, תוך שימוש בטרנדים מקומיים ובאתרים טכנולוגיים פופולריים לקידום האתר הישראלי.
התוצאה
התהליך הוביל לעלייה משמעותית בתעבורת האתר מיפן (בשיעור של יותר מ-200%), והחברה הישראלית הוצגה בכמה מגזינים יפניים חשובים שעוסקים בטכנולוגיה וזכתה להתעניינות של לקוחות גדולים שהתחילו לקיים קשרים איתה קשרים עסקיים.
הנקודה שחשוב להבין מסיפור הצלחה מרגש זה היא שכששוכרים שירותי חברות לקידום אתרים שמתמחים בקידום אתרים בינלאומי, אפשר להשיג תוצאות מדהימות. במקרה הזה, ההתנהלות המקצועית של המומחים בתחום הובילה את החברה הישראלית גם לשותפות עם מפיץ יפני, מה שהוביל להגברת נוכחות החברה הישראלית בשוק היפני.
כמה מילים לסיום
סיפורי הצלחה אלו מדגישים את החשיבות של אסטרטגיית קידום אתרים נחקרת ומותאמת בכניסה לשווקים בינלאומיים. על ידי הפרכת מיתוסים נפוצים בחירה בהתנהלות שמבוססת על גישה מקצועית ספציפית לשוק היעד, בעלי עסקים ישראלים מגדילים באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה שלהם בחו"ל.
קידום אתרים בינלאומי אפקטיבי אינו כולל את תרגום האתר הישראלי לשפה זרה, או שימוש באותן שיטות קידום אתרים בכל מדינה בעולם; חשוב לקבל ייעוץ קידום אתרים כדי להבין את התהליך לעומק, ולדעת איך להשתלב היטב בהיבט הדיגיטלי במדינה הזרה, עם חיבור לתרבות המקומית והצגת פתרונות מותאמים לקהל היעד.