שירותי טלמרקטינג הם שירותים חשובים מאוד שמאפשרים לשווק את העסק, להגדיל את מעגל הלקוחות ולהניב רווחים גבוהים יותר. ניתן לקבל שירותי טלמרקטינג במגוון תחומים ועבור מגוון עסקים שונים. לשם כך יש להקים מוקד מתאים, לבנות תוכנית עבודה מתאימה ולהציב יעדים נכונים. מהם שירותי טלמרקטינג? המאמר הבא הוא בשבילכם.
מהם שירותי טלמרקטינג?
טלמרקטינג הוא שיטת שיווק בה משתמשים בטלפון על מנת למכור מוצר, לתאם פגישות, לפנות ללקוחות פוטנציאליים ועוד. הטלמרקטינג קיים בעולם כבר עשרות שנים ואפשר לשווק עסקים בדרכים אפקטיביות ולחסוך זמן רב. שכן על ידי שירותי טלמרקטינג ניתן להגיע לקהל יעד רחב בזמן קצר ובעלויות נמוכות יחסית.
מוקד לשירותי טלמרקטינג הוא מוקד בו יושבים נציגי טלמרקטינג ומבצעים את שיחות השיווק. רשימות הפנייה יכולות להגיע ממגוון מקורות ביניהם קמפיינים פרסומיים, מאגרי מידע שונים, איתור ברשת, מאגרי העסק ועוד.
מה ההבדל בין שירותי טלמרקטינג לטלמיטינג?
ההבדל בין שירותי טלמרקטינג לבין טלמיטינג הוא מה מטרת השיחה. בשתי השיטות מבצעים שיחות ללקוחות על מנת לתקשר איתם, אך המטרה של השיחה תהיה שונה.
שירותי טלמרקטינג הם שירותים בהם השיחה ללקוח תהיה במטרה למכור לו את המוצר או השירות של העסק. בטלמיטינג לעומת זאת, המטרה תהיה לתאם פגישה עם הלקוח על מנת שיוכל לראות את המוצר או להתרשם מהחברה.
מה המטרות של שירותי טלמרקטינג?
שירותי טלמרקטינג הם שירותים בהם מבצעים שיחות טלמרקטינג על מנת לשווק את העסק, להגדיל את מעגל הלקוחות ולהגדיל את הרווחים. יש מספר מטרות לשמן יש לבצע שירותי טלמרקטינג-
- טיפול בלידים– לידים הם פניות שמגיעות לעסקים באמצעות פרסום שמוביל אנשים להשאיר פרטים הכוללים בדרך כלל שם ומספר טלפון. כך נציגי הטלמרקטינג יכולים לחזור ללקוחות פוטנציאליים שהתעניינו במוצר ורוצים לקבל פרטים נוספים עליו.
- חידוש עסקאות– כאן מדובר בעסקאות עם לקוחות קיימים שיש לחדש אותם, לדוגמא חידוש ביטוח, חידוש מנוי וכדומה.
- סקרים– עוד מטרה שהטלמרקטינג יכול להשיג הוא ביצוע סקרים. במקרים בהם החברה מעוניינת לבדוק מה הלקוחות חושבים עליה, האם הם חושבים שיש להשתפר, איך הם תופסים את המוצר או השירות של החברה ועוד.
- יצירת לידים מלקוחות עבר– לקוחות עבר הם אנשים שהיו לקוחות של החברה וכבר אינם לקוחות. לחברות יש רשומות של הלקוחות הללו. עם טלמרקטינג ניתן לפנות לרשומות אלה על מנת להחזיר לקוחות עבר שיהיו לקוחות עכשוויים של החברה.
- יצירת לידים מרשומות קרות– מטרה זו היא המטרה הקלאסית של טלמרקטינג. כאן למעשה מתקשרים לאנשים שלא פנו לחברה מעולם ואולי לא הכירו אותה ומנסים לעניין אותם במוצרים או בשירותים של החברה.
מי צריך שירותי טלמרקטינג?
שירותי טלמרקטינג הם שירותים שמאפשרים להגדיל את מעגל הלקוחות וכך את הנבת הרווחים ולכן עסקים וחברות רבות נעזרים בשירותים אלה. ניתן לראות שימוש בשירותי טלמרקטינג במגוון תחומים שונים כמו התחום הפיננסי, חברות ביטוח, השקעות, בנקאות, חברות מזון, אופנה, חדרי כושר, עמותות ועוד.
עם זאת יש לקחת בחשבון, שהקמה וניהול של מוקד לשירותי טלמרקטינג לא מתאימה לכל חברה. החברות הללו מתמחות בתחומן, כלומר, חברת ביטוח מתמחה בעולם הביטוח ולא בהכרח תדע כיצד להקים ולנהל מוקד לשירותי טלמרקטינג. ניהול והקמה של מוקד כזה מצריכים מקצועיות, ניסיון, שיטות ונהלים מיוחדים על מנת שהמוקד אכן יעמוד ביעדים הנדרשים וישיג את המטרות לשמן הוקם.
האתגרים בהקמת מוקד לשירותי טלמרקטינג
הקמת מוקד לשירותי טלמרקטינג היא לא דבר פשוט והיא כוללת שילוב בין טכנולוגיה מורכבת לבין כוח אדם. שילוב זה יכול להיות לא פשוט ולמצריך ידע נרחב בשניים.
קודם כל יש להבין שעל מנת להקים מוקד לשירותי טלמרקטינג יש להיערך עם אמצעים טכנולוגיים מתאימים. בין האמצעים הללו יש מערכות לחיוג מהיר, חיוג אוטומטי, מערכת הקלטת שיחות, מערכות ארגוניות, מיילים ופקסים, תוכנות ארגוניות ועוד. חשוב לדעת כיצד להשתמש במערכות השונות על מנת לספק שירות אפקטיבי שיניב תוצאות טובות.
כמו כן, יש לנהל כוח אדם. לשם כך יש לגייס עובדים ולהכשיר אותם לעבודה. ההכשרה צריכה להיות יעילה וכזאת שתיצור מחויבות של העובד לארגון. חשוב מאוד לייצר אצל העובד מוטיבציה להצלחה. יצירת מוטיבציה יכולה להתבצע על ידי בונוסים בכמות מכירות מסוימת לדוגמא. כמו כן חשוב שהעובד לא ירצה לעזוב את העבודה לאחר זמן מועט. עובד שעוזב לאחר זמן קצר גורם לנזק רב ולאובדן משאבים כספיים וניהוליים רבים.
כמו כן חשוב מאוד לבנות תוכנית עבודה מסודרת ומתפקדת, להציב יעדים ומטרות, לקבוע נהלים וכדומה. תוכנית העבודה נגזרת מיעדי החברה והמטרה שלה היא לאפשר למוקד הטלמרקטינג להגיע ליעדים תוך מקסום הרווחיות והשגת היעדים.
האם ניתן לשכור חברה לשירותי טלמרקטינג?
התשובה היא כן. כיום קיימות חברות רבות שמקימות עבור עסקים שונים מוקד לשירותי טלמרקטינג. חברה שמומחית לשירותי טלמרקטינג יכולה לבצע זאת בזמן קצר, בלי לבזבז משאבים יקרים ולהשיג תוצאות יעילות ואפקטיביות במיוחד.
חברות שמעניקות שירותי טלמרקטינג הן חברות מקצועיות שמתמחות במוקדים אלה. לחברות אלה יש את הידע הרלוונטי החשוב להקמת המוקד, הן יודעות כיצד לבנות תוכנית עבודה מתאימה, כיצד להציב יעדים ומאפשרות להגיע לתוצאות טובות במיוחד. חברות אלה הן בעלות ניסיון ויכולות להקים מערך של מוקד טלמרקטינג במהירות, יעילות ומאפשרות חסכון בעלויות ומשאבים.
בנוסף, חברת המומחית לשירותי טלמרקטינג תיקח על עצמה את עניין גיוס העובדים והכשרתם. כך אתם יכולים להיות בטוחים שהגיוס יתבצע כהלכה, ההכשרה תהיה נכונה ומדויקת, העובדים יהיו בעלי מוטיבציה לעבודה והמוקד יממש את מטרותיו.
כלומר, כאשר בוחרים בחברה חיצונית לשירותי טלמרקטינג, ניתן להנות ממוקד יעיל ואפקטיבי, שמשיג את המטרות של החברה בצורה טובה ושומר על שורת הרווח של החברה.
אולי יעניין אותך גם: